Culturele dinsdagmiddagactiviteiten

Wij organiseren geregeld culturele middagen (14.00—16.00 uur), waarvoor wij, tenzij anders vermeld, een entreeprijs  vragen van €2,50 (contant, liefst gepast) i.v.m. de zaalhuur. Op de andere dinsdagmiddagen organiseren wij ook vaak interessante en leuke activiteiten, of bent u welkom om gewoon een kopje koffie/thee te drinken.  Op de middagen dat er geen activiteit staat gepland, hoeft u natuurlijk geen entree te betalen, maar alleen uw consumpties.
Op die middagen zijn óók altijd vrijwilligers van Amadeus aanwezig.
Aanmelden via:
aanmelden@stichtingamadeusdenhaag.nl

Kort overzicht activiteiten januari 2023
(Uitgebreidere informatie vindt u in onze maandelijkse digitale  Nieuwsbrief. Wilt u die ook ontvangen? Mail dan naar: communicatie@stichtingamadeusdenhaag.nl)

Dinsdag 10 januari:  14.00 – 16.00 uur
(Gratis) inloopmiddag
met toepasselijk hapje en drankje, Programmaflyer januari – februari ophalen.

Dinsdag 17 januari: 14.00—16.00 uur
Presentatie door Zuid—Hollands Landschap  met veel aandacht voor de natuur op Ockenburgh.

Dinsdag 24 januari: 14.00—16.00 uur
Op veler verzoek komt verhalenvertelster Francine de Graaf  met haar collega ons weer boeien met nieuwe verhalen. Francine vertelt  bekende mythen en sagen, maar ook verhalen die voortkomen uit haar eigen fantasie.

Dinsdag 31 januari: 14.00— 16.00 uur
Programma nog niet bekend, waarschijnlijk een film.

Kort overzicht activiteiten December

Dinsdag 6 december : 14.00 – 16.00 uur: Geen activiteit!!!

Dinsdag 13 december: 14.00—16.00 uur
Kerst crea-middag (o.a. kerstkaarten maken). Bijdrage materiaalkosten € 5,—. Ivm inkoop vooraf
aanmelden verplicht.
Handig is een schaar(tje) en eventueel een zwarte ballpoint of fineliner mee te
nemen. Als u ook een kerststukje wilt maken, zorgen wij voor groen en kaarsen. Andere versiersels en een bakje dient u zelf mee te brengen.

Dinsdag 20 december: let op: 15.00 – 17.00 uur!!
Kerst High Tea
in Villa Ockenburgh. Een heerlijke Engelse tea met allerlei zoete en hartige versnaperingen en diverse soorten thee. Eigen bijdrage € 12,50 pp. Beperkt aantal bezoekers!!! Vooraf aanmelden en betalen via bank verplicht (uiterlijk woensdag 14 december). Bankrekening: NL 84 ABNA 0818 6523 73, tnv Stichting Amadeus Den Haag

November

Dinsdag 1 november(Gratis) inloop; programmaflyer november/december ophalen en film.

Dinsdag 8 november – Franse middag met live muziek van duo Ménestrel dat bekende chansons ten gehore brengt. Met Franse versnaperingen! Kijk eens op hun website, dan komt u vast in de stemming: https://menestrel.nl/

Dinsdag 15 november – Johan Bommelé vertelt ons deze middag meer over de Zandmotor bij Monster, een vervolg op zijn presentatie over de Haagse kustverdediging. Ook zal hij diverse afbeeldingen ervan laten zien.

Dinsdag 22 november – Anita ten Hove is imker en zij zal dan een presentatie houden over bloemen, bijen en honing.

Dinsdag 29 november  – Presentatie door Bart Rodenburg van de Haagse bierbrouwerij De Prael over het brouwen van bier en deze bijzondere brouwerij.

Oktober

Dinsdag 4 oktober: 14.00 – 16.00 uur
(Gratis) Inloopmiddag
: de nieuwe programmafolder (oktober/november) ligt dan voor u klaar. Ook zal een film worden vertoond. (Titel nog niet bekend).

Dinsdag 11 oktober: 14.00 – 16.00 uur
Presentatie over Haagse Levensboeken, een project waarbij mensen hun levensverhaal ‘te boek’ kunnen stellen. Waarom en voor wie zou je dit doen? Hoe gaat zoiets? Plony Kester houdt hier een presentatie over en laat voorbeelden zien. Ook enkele schrijvers zijn aanwezig en u kunt voorbeelden bekijken.

Dinsdag 18 oktober: 14.00 – 16.00 uur
(Gratis) theemiddag met korte presentatie over het museum dat we op 25 oktober bezoeken.

Dinsdag 25 oktober: 14.00 – 16.00 uur
(Aangepaste bijdrage) Excursie naar museum (waarschijnlijk Gevangenpoort). Vooraf aanmelden verplicht, ivm beperking aantal deelnemers (uiterlijk 10 oktober). Entree en vervoerskosten voor eigen rekening. Museum is gratis voor Museumkaarthouders, Vriendenloterij VIP-kaart (1 persoon per kaart), Rembrandtpas, ICOM-pas, Ooievaarspas en Rotterdampas (anders is entree € 15,00). Info over vertrektijd volgt.