Culturele dinsdagmiddagactiviteiten

Wij organiseren geregeld culturele middagen (14.00—16.00 uur), waarvoor wij, tenzij anders vermeld, een entreeprijs  vragen van € 2,50 (contant, graag gepast) i.v.m. de zaalhuur. Op de andere dinsdagmiddagen organiseren wij ook vaak interessante en leuke activiteiten, of bent u welkom om gewoon een kopje koffie/thee te drinken.  Op de middagen dat er geen activiteit staat gepland, hoeft u natuurlijk geen entree te betalen, maar alleen uw consumpties.
Op die middagen zijn óók altijd vrijwilligers van Amadeus aanwezig.
Aanmelden via:
aanmelden@stichtingamadeusdenhaag.nl

Kort overzicht activiteiten September – Oktober
(in de programmafolder en de Nieuwsbrief van september vindt u uitgebreidere informatie)

Dinsdag 6 september: 14.00 – 16.00 uur
(Gratis) Inloopmiddag: de nieuwe programmafolder (september/oktober) ligt dan voor u klaar. Op deze middag kunt u zich eventueel ook inschrijven voor een bezichtiging van ons deels al gerenoveerde gebouw aan de Händellaan op dinsddag 20 september. U hoort dan meteen hoe laat dat zal plaatsvinden. Gezien het beperkte aantal mogelijke deelnemers is vooraf inschrijven op 6 of 13 september verplicht.

Dinsdag 13 september: 14.00 uur —16.00 uur
In en om Den Haag zijn nog een aantal buitenplaatsen, maar wist u dat er in de afgelopen eeuwen wel 200 geweest zijn? Cultuurhistoricus Tanny van der Wolf vertelt u deze middag meer over de oorsprong en het leven op de buitenplaatsen en zal er een aantal ervan nader bespreken.

Dinsdag 20 september: 14.00 – 16.00 uur
(Gratis) Inloopmiddag: in de loop van de middag de mogelijkheid een kijkje te nemen in onze eigen, deels gerenoveerde locatie aan de Händellaan.

Dinsdag 27 september: 14.00 – 16.00 uur
Lezing over het mysterieuze Schotland, dat de naam heeft een somber, mistig en regenachtig gebied te zijn. Corrie de Jong-Steenland zal ons deze middag vertellen of dit beeld klopt.

Oktober

Dinsdag 4 oktober: 14.00 – 16.00 uur
(Gratis) Inloopmiddag: de nieuwe programmafolder (oktober/november) ligt dan voor u klaar. Ook zal een film worden vertoond (titel wordt later bekend gemaakt).

Dinsdag 11 oktober: 14.00 – 16.00 uur
Presentatie over Haagse Levensboeken, een project waarbij ouderen hun levensverhaal ‘te boek’ kunnen stellen. Waarom en voor wie zou je dit doen? Hoe gaat zoiets? Plony Kester houdt hier een presentatie over.

Dinsdag 18 oktober: 14.00 – 16.00 uur
(Onder voorbehoud!) Johan Bommelé vertelt ons deze middag meer over de Zandmotor bij Monster, een vervolg op zijn presentatie over de Haagse kustverdediging.

Dinsdag 25 oktober: 14.00 – 16.00 uur
Programma nog niet bekend