Dinsdagmiddagactiviteiten

Wij organiseren iedere dinsdagmiddag (14.00—16.00 uur) een activiteit, veelal een lezing en de eerste dinsdagmiddag van de maand staat in het teken van ontmoeting. Ook zijn er soms excursies. Het programma van de komende weken vindt u onderaan deze pagina.

Op de eerste dinsdagmiddag van de maand hebben wij vaak een gratis vrije inloop met soms een kleine activiteit. Voor de consumpties  moet u wel gewoon per pin betalen.

Voor de lezingen vragen wij een bijdrage vragen van €2,50 (contant, liefst gepast). De consumpties, tegen een schappelijke prijs, moeten wel met pinpas worden betaald. Voor excursies geldt soms een andere bijdrage.

Voor sommige activiteiten dient u zich vooraf aan te melden via een e-mail aan aanmelden@stichtingamadeusdenhaag.nl of tijdens een andere activiteit op dinsdagmiddag. Dit staat bij de activiteit vermeld. Tijdens de zomermaanden juli en augustus organiseren wij meestal geen activiteiten., delen wij de nieuwe flyer uit met de komende activiteiten en is er gelegenheid voor een kopje koffie of thee met elkaar. En soms een kleine activiteit. U hoeft dan geen entree te betalen, maar alleen uw consumpties (die kunt u alleen met pin afrekenen).

Op de middagen zijn ook altijd vrijwilligers van Amadeus aanwezig.
Aanmelden voor activiteiten kan via: aanmelden@stichtingamadeusdenhaag.nl of tijdens een eerdere dinsdagmiddag voorafgaand aan de activiteit waarvoor u zich wilt aanmelden.

Om de nieuwsbrief met activiteiten te ontvangen, kunt u een mail sturen aan communicatie@stichtingamadeusdenhaag.nl.

April 2024

Dinsdag 9 april: 14.00— 16.00 uur
Lezing De vier zusters door genealoge Marja  aan ’t Goor: Vier zusters, kinderen uit één gezin. Hoe verschillend van elkaar kon hun leven zijn? Door onderzoek via internet, in archiefdocumenten en krantenarchieven wordt hun leven in beeld gebracht.

Dinsdag 16 april: 14.00— 16.00 uur
Diaklankbeelden door Jan van der Schee:
Een gesproken biografie over Pjotr Iljitsj Tsjaikovski (!!), ondersteund met muziek en portretten van Tsjaikovski en mensen uit zijn omgeving en beelden van plaatsen waar hij woonde en werkte.

Dinsdag 23 april: 14.00— 16.00 uur
Lezing over de kunstenaar M.C. Escher.

Dinsdag 30 april: 14.00— 16.00 uur
Lezing door Harry Peters over de Koninklijke Wachtkamers en Rijtuigen.

Mei 2024

Dinsdag 7 mei: 14.00— 16.00 uur
Gratis inloop: nieuwe flyer, praatje maken en gezellig iets drinken, wellicht een film.

Dinsdag 14 mei: 14.00— 16.00 uur
Excursie naar het oudste gebouw van Den Haag: de Abdijkerk in Loosduinen, met presentatie door wijkgenoot en organist Henk Lemckert. Vooraf aanmelden verplicht. Entreegeld wordt gedoneerd aan de kerk.

Dinsdag 21 mei: 14.00— 16.00 uur
Presentatie door Ome Jan van de bekende Jutterskeet in de duinen van Kijkduin.

Dinsdag 28 mei: 14.00— 16.00 uur
(onder voorbehoud) Voorlichting over het belang van een Levenstestament.