Vrijwilliger worden?
Ongeveer 40 wijkgenoten zijn vrijwilliger bij Amadeus. Zij zijn gastheer/gastvrouw in de huiskamer, zij organiseren en ondersteunen bij activiteiten, zij onderhouden de tuin. Wilt u ook vrijwilliger worden en zich aansluiten bij deze gezellige groep wijkbewoners, stuur dan een mailtje naar info@stichtingamadeusdenhaag.nl.

Na uw aanmelding krijgt u een intake gesprek met één van onze vrijwilligers. In dit gesprek krijgt u informatie over Stichting Amadeus en kunt u aangeven wat u graag zou willen doen voor Amadeus. Daarna krijgt u een kennismakingsgesprek met één of meerdere bestuursleden. Wij vragen u een vrijwilligersovereenkomst te ondertekenen.

Per zes weken vindt er een vrijwilligersbijeenkomst plaats waarin allerlei zaken rondom Stichting Amadeus ter sprake komen.

Wat kunt u bij Stichting Amadeus doen?

Gastheer / Gastvrouw
Van maandag tot en met vrijdag, tussen 13.00 en 16.00 is de huiskamer open. Gastheren en gastvrouwen ontvangen buurtgenoten, serveren een kopje koffie of thee of een drankje, houden een praatje en geven informatie.
Naast deze vaste tijd zijn gastheren en gastvrouwen aanwezig bij andere activiteiten georganiseerd door Stichting Amadeus. Denk bijvoorbeeld aan zondagochtend concerten of feestjes.

Amadeus Programma Commissie (APC)
Samen met andere vrijwilligers verzorgt u het activiteitenprogramma van Stichting Amadeus. Denk bijvoorbeeld aan de lezingen op dinsdagmiddag of het muziekcafé op zondagmiddag.

Tuingroep
Iedere maandagochtend (1.5 uur) onderhoudt een aantal vrijwilligers de tuin rondom het gebouw van Stichting Amadeus. Na afloop drinken zij een kopje koffie of thee in de huiskamer.

Technisch team
Een aantal vrijwilligers houdt zich bezig met technische zaken binnen Amadeus. Denk daarbij aan de klok, de verwarming en elektriciteitswerk.

Kerngroep
Een groep enthousiaste vrijwilligers die zich inzetten om de facilitaire ondersteuning aan te bieden bij activiteiten. Zij houden zich ook bezig met voorraadbeheer.

Eigen initiatief
Vrijwilligers kunnen op eigen initiatief een activiteit voor Stichting Amadeus ontwikkelen. Een paar voorbeelden:

• Wandelgroep op vrijdagochtend. Zij wandelen vanaf Amadeus circa 5 tot 10 km en na afloop drinken zij een kopje koffie of thee bij Amadeus.
  • Aquarelleren op donderdagochtend. Onder leiding van een vrijwilliger leert u aquarelleren.
  • Dineren bij Amadeus. Vrijwilligers koken voor buurtbewoners.